Nawigacja

Towary paczkowane

Portal Świteź

Z przyjemnością informujemy, że w 2022 roku został uruchomiony Portal ŚWITEŹ, którego celem jest zwiększenie dostępności i jakości usług świadczonych przez administrację miar, dzięki wdrożeniu i uruchomieniu nowoczesnej platformy elektronicznych usług publicznych.

Już teraz możecie Państwo  dokonać zgłoszenia paczkowania, sprowadzania, importowania towarów paczkowanych bez wychodzenia z domu/pracy - przez  internet. Na portalu ŚWITEŹ mogą też Państwo złożyć wniosek o legalizację lub wzorcowanie swoich przyrządów kontrolno-pomiarowych. Zachęcamy do skorzystania z bezpłatnej platformy ŚWITEŹ do kontaktu z różnymi urzędami miar i załatwianie swoich sprawę szybko, wygodnie i bez kolejek, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu. Tutaj nie ograniczają Państwa godziny pracy urzędów – sami decydujecie, kiedy złożyć wniosek. Wniosku nie trzeba podpisywać ręcznie – do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany lub podpis kwalifikowany.

Co można zyskać?

  • załatwić wiele spraw w różnych urzędach miar na terenie całej Polski,
  • sprawdzić na bieżąco statusy spraw i wniosków,
  • odebrać i wysłać urzędową korespondencję. Każda wysyłka i odbiór pisma przez ŚWITEŹ ma urzędowe poświadczenie odbioru,
  • wszystkie swoje zgłoszenia i wnioski mieć w jednym miejscu,
  • dokonując aktualizacji zgłoszenie nie trzeba wypełniać wszystkiego od początku.

Jak  dokonać zgłoszenia on-line?

Należy wejść na stronę switez.gum.gov.pl zarejestrować się, zalogować się i korzystać z wygodnej formy kontaktu z Urzędem Miar.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości podczas wypełniania zgłoszenia prosimy o kontakt.

 

 

Kontakt

 


 

Kontakt do Centrum Kompetencyjnego Towarów Paczkowanych:

Sławomir Antkowiak

Koordynator Centrum

  • tel. (71) 35 80 228

e-mail: centrum.towpacz@poczta.gum.gov.pl

 


 


Kontakt w sprawie zgłoszeń towarów paczkowanych: 

Andżelika Leczyk

Ekspert w Wydziale Nadzoru i Koordynacji


 

do góry